HATHA MAROEJA.png

HATHA YOGA

In deze lessen worden yogahoudingen afgewisseld met ademoefeningen. De houdingen zijn zowel dynamisch als statisch. Hiervoor hoef je niet lenig te zijn. Je doet de oefeningen binnen de mogelijkheden van je eigen lichaam.

YIN YOGA

Bij deze stille yogavorm worden houdingen tussen de 2 en 5 minuten aangehouden. Dit maakt het een passieve, maar toch intensieve vorm van yoga. Door langere tijd aandachtig in de houdingen te blijven kan er  ruimte komen voor innerlijke stilte.  Fysiek hebben de houdingen met name effect op het bindweefsel van de gewrichten. Hierdoor worden gewrichten beweeglijker en ontstaat er meer ruimte in het lichaam. Met het aanspreken van het bindweefsel worden ook de meridianen bereikt die zich in het bindweefsel bevinden.  Hiermee activeer je in Yin yoga het zelfherstellend vermogen van het lichaam, waardoor eventuele fysieke en mentale problemen sneller kunnen herstellen.

HAND MEDIT.png

MEDITATIE

Bij de meditatie is er ruimte voor het ontdekken van de stilte van het lichaam. Er worden minieme bewegingen gedaan ter ondersteuning van het thema van de les. Thema's zijn onder andere de chakra's, stilte, zelf liefde, adem, lichaam, gedachten.

zesay wild child.png

VINYASA

YOGA

Vinyasa yoga is een dynamische vorm van yoga. In de les vloeien de actieve houdingen op een logische wijze in elkaar over en vormt de ademhaling jouw ritme, waardoor er een 'flow' kan komen. De lessen kunnen meer kracht, lenigheid en flexibiliteit geven en zijn uitermate geschikt voor mensen die uit hun hoofd willen, maar niet direct de stilte kunnen vinden bij de meer rustige yogavormen.

 

Zoals bij al onze lessen is er altijd ruimte voor je eigen grenzen en begeleidt de docent je om het lichaam de juiste ondersteuning te geven en zo makkelijker in een houding te komen. Het gaat niet om de prestatie, maar om datgene wat jij nodig hebt. Ook in Vinyasa eindigt de les altijd in Savasana: de ontspanning. De lekkerste houding van de les!

ZWANGER
SCHAPS
YOGA

​Zwangerschapsyoga richt zich op adem, ontspanning, kracht en concentratie. Het is een volledige voorbereiding op de bevalling. Elke les begint met een rondje, waarin de mogelijkheid is om ervaringen met andere zwangeren uit te wisselen. Er zijn verschillen lespakketten te kiezen voor meer of minder lessen.

 

De lessen worden zonder partner gevolgd. Wel is het mogelijk om met partner (of degene die bij de bevalling zal zijn) te komen in een individuele sessie waarin heel praktisch alles over de bevalling vertelt wordt, wat hij of zij voor de bevallende vrouw kan doen en ook wat een medische bevalling inhoudt.

ZWANGER JEELIE.png
Yoga at Home

DRU
YOGA

Dru Yoga is een vloeiende, stromende yoga en onderscheidt zich van andere yogavormen
door eigen bewegingsreeksen op de ademhaling. De oefeningen helpen je verbinding
maken met de stilte in jezelf en met je innerlijke kracht. Het is een dynamische vorm van
yoga, maar de bewegingen zijn zacht en vloeiend. Daarom is Dru yoga geschikt voor
iedereen, lenig of juist niet.

PILATES

Bij Pilates wordt op een hele bewuste manier het krachtcentrum (core) van het lichaam getraind. Dat krachtcentrum bevindt zich letterlijk in het midden van je lichaam; iets onder je navel. Vanuit dat punt beweeg je. Je gebruikt het natuurlijke spierkorset (bekkenbodemspieren + buikspieren + rugspieren+ binnenbeenspieren) in de lessen en al die spieren zorgen voor stabilisatie zodat het lichaam veilig kan bewegen. De lessen zijn een echte training en voor zowel mannen als vrouwen geschikt.

Pilates807.jpg