HATHA MAROEJA.png

HATHA YOGA

In deze lessen worden yogahoudingen afgewisseld met ademoefeningen. De houdingen zijn zowel dynamisch als statisch. Hiervoor hoef je niet lenig te zijn. Je doet de oefeningen binnen de mogelijkheden van je eigen lichaam.

YIN YOGA

Bij deze stille yogavorm worden houdingen tussen de 2 en 5 minuten aangehouden. Dit maakt het een passieve, maar toch intensieve vorm van yoga. Door langere tijd aandachtig in de houdingen te blijven kan er  ruimte komen voor innerlijke stilte.  Fysiek hebben de houdingen met name effect op het bindweefsel van de gewrichten. Hierdoor worden gewrichten beweeglijker en ontstaat er meer ruimte in het lichaam. Met het aanspreken van het bindweefsel worden ook de meridianen bereikt die zich in het bindweefsel bevinden.  Hiermee activeer je in Yin yoga het zelfherstellend vermogen van het lichaam, waardoor eventuele fysieke en mentale problemen sneller kunnen herstellen.

HAND MEDIT.png

MEDITATIE-YOGA

Bij de meditatie - yoga is er ruimte voor het ontdekken van de stilte van het lichaam. De bewegingen in de les zijn ter ondersteuning van het thema van de les. Thema's zijn onder andere de chakra's, stilte, zelf liefde, adem, lichaam, gedachten.

zesay wild child.png

VINYASA

YOGA

Vinyasa yoga is een dynamische vorm van yoga. In de les vloeien de actieve houdingen op een logische wijze in elkaar over en vormt de ademhaling jouw ritme, waardoor er een 'flow' kan komen. De lessen kunnen meer kracht, lenigheid en flexibiliteit geven en zijn uitermate geschikt voor mensen die uit hun hoofd willen, maar niet direct de stilte kunnen vinden bij de meer rustige yogavormen.

 

Zoals bij al onze lessen is er altijd ruimte voor je eigen grenzen en begeleidt de docent je om het lichaam de juiste ondersteuning te geven en zo makkelijker in een houding te komen. Het gaat niet om de prestatie, maar om datgene wat jij nodig hebt. Ook in Vinyasa eindigt de les altijd in Savasana: de ontspanning. De lekkerste houding van de les!

ZWANGERSCHAPS YOGA

Al vanaf zwangerschapsweek 15 kun je zwangerschapsyoga doen. Later instromen is geen probleem. Minder lessen afnemen mag ook. We geven les in doorgaande groepen; dames met verschillende zwangerschapsduur zitten in dezelfde groep.

We bieden 14 zwangerschapsyoga lessen aan. Dit zijn 12 lessen voor de bevalling en twee lessen erna (minder, of meer, kan ook). De focus in de 12 reguliere lessen ligt op kracht, concentratie, ontspanning en adem. Belangrijke facetten in je zwangerschap en bij de bevalling. Elke les begint met een rondje, waarin de mogelijkheid is om ervaringen met andere zwangeren uit te wisselen.

ZWANGER JEELIE.png
Tieneryoga.png

KINDER & TIENER YOGA

Kinder & Tieneryoga - door 'Gewoon Wendy'

 

In Yogacentrum Leeuwarden is elke maandagmiddag kinder -en tieneryoga te volgen. Een moment om tot rust te komen en meer in balans. Een heerlijk begin van de week!!

Meer info bij Wendy van der Reep via  info@gewoon-wendy.nl

  • Facebook Social Icon
  • Instagram